Leczenie farmakologiczne choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy, według ogólnie przyjętych zasad, polega głównie na: a) hamowaniu nadmiernego wydzielania kwaśnego soku żołądkowego i zobojętnianiu nadmiaru kwasu solnego, b) poprawie ukrwienia żołądka przez hamowanie wzmożonej perystaltyki i zmniejszenia nadmiernej kurczliwości mięśni gładkich żołądka oraz c) zwiększeniu oporności błony śluzowej na procesy samotrawienia, W związku z tym postępowanie lecznicze sprowadzało się przede wszystkim do usuwania lub łagodzenia objawów towarzyszących chorobie, której patogeneza nie została jeszcze dokładnie poznana oraz do zwalczania bólów. W ostatnich latach jednak zaznaczył się wyraźny postęp w farmakoterapii choroby wrzodowej. Duży wpływ na rozwój i ukierunkowanie badań nad nowymi lekami miało wykrycie peptydowych hormonów układu trawiennego. Poznano rolę gastryny i sekretyny w mechanizmach regulujących czynność wydzielniczą żołądka i ich prawdopodobny udział w patogenezie choroby wrzodowej. Duże zainteresowanie wzbudziła zwłaszcza sekretyna, która hamuje powstawanie doświadczalnych wrzodów żołądka, wywołanych gastryna. Przypuszczalnie może ona znaleźć zastosowanie w leczeniu choroby wrzodowej.
Losowe artykuły:
Badania psychologiczne dla kierowców Warszawa
badania psychologiczne dla kierowców Warszawa
Każdy człowiek, który podejmuje nową pracę zobowiązany jest do wykonania badań. Na takie badania kieruje pracownika pracodawca wystawiając odpowiednie skierowanie. Na skierowaniu powinny znaleźć się wszelkie informacje, które pozwolą na wykonanie odpowiednich badań. Pracownik zazwyczaj za takie badania nie płaci. Koszt badań jest po stronie...
Badania psychologiczne kierowców cena
Potrzebne badania
Bardzo często, aby wykonywać wymarzony zawód lub uzyskać uprawnienia na na przykład do posiadania broni palnej musimy wykonać badania lekarskie, które wskażą, że nie mamy żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania danej czynności lub posiadania określonych przedmiotów, które potencjalnie mogą być niebezpiecznymi narzędziami. Idąc do dowolnej szkoły o charakterze...