CIERPIMY NA SKUTEK GŁODU ALBO URODZAJU
Pracownicy kreacji – z samej definicji – lubią pracę twórczą. Sprawia to, że ich życie jest często dość nerwowe, ponieważ zdarzają się okresy przeładowania zleceniami. Całymi tygodniami, czy nawet miesiącami, przebywają z dala od domu podczas kręcenia i montażu reklamówek. Prezentacje w celu zdobycia nowych klientów lub utrzymania istniejących, dodane do bieżących zadań, wymagają spędzania w pracy wieczorów i weekendów. Z drugiej strony, zdarzają się okresy nicnierobienia, kiedy interesy w agencji toczą się powoli lub na konkretnym zleceniu zapanował zastój. Taki okres również może być silnie stresujący dla kreatywnych, którzy mogą się czuć bardzo źle w sytuacji, gdy wszyscy inni w ich macierzystej agencji lub w innych agencjach mają zajęcie, a oni nie. Będą niepokoić się o swoją przyszłość. Rekiny trzeba karmić regularnie, a wszyscy pracownicy kreacji rzucają się na nowe zlecenia – zwłaszcza jeżeli obejmują produkcję prestiżowych reklam telewizyjnych.
Pragnienie tworzenia do telewizji czasem popycha najbardziej rozsądnych pracowników kreacji do gwałtownych zachowań. Jednak nie powinno to dziwić, ponieważ kaseta z reklamami telewizyjnymi jest często uważana za najważniejszy element oceny przez agencje i firmy rekrutacyjne. Jeżeli będziemy podkreślać, że ważne są wszystkie rodzaje reklam, od marketingu bezpośredniego aż do witryn internetowych – a nie tylko telewizja – kreatywni zrozumieją, że aby zostać prawdziwą gwiazdą w branży, trzeba stać się prawdziwie wszechstronnym. Dobre pomysły winny być nagradzane – i można przekazać je za pomocą dowolnego medium.